VÅRA KÖPVILLKOR

Vem får bli kund?

Alla som vill handla hos hos oss är välkomna, oavsett storlek på företag, vilken bolagsform man har eller om man är privatperson! Fyll bara i överst på startsidan om du vill se pris exklusive moms eller inklusive moms. Ni att bli ombedda att fylla i de kunduppgifter som krävs. Börja med personnummer så hämtar den automatiskt din hemadress. Detta skall göras innan Ni kan godkänna och skicka iväg ordern. Alla kunduppgifter behandlas mycket konfidentiellt. Ni som är kund sedan tidigare ring eller mejla din order via info@wipomatic.nu eller tel. 0243-255010.

Priser

Alla priser och kostnader är exkl. moms. Vi levererar allt fraktfritt inom Sverige vid ordervärde över 1500kr exkl.moms. Inga andra avgifter såsom faktureringsavgift eller dyligt tillkommer. För övrigt debiteras minsta möjliga fraktkostnad enligt de avtal vi har med bl.a Schenker, TNT, Posten och DHL och Ni som kund får alltid reda på vad det kostar innan Ni godkänner/skickar order. Dock så kan frakter utanför Europa variera så var vänlig kontakta oss för fraktkostnader i detta fall. Billigaste frakterna blir om ni kontaktar oss via telefon+46 (0) 243-255010 eller mejl info@wipomatic.nu och lägger ordern eller ställer frågan direkt till oss på kundtjänst. Icke uthämtade paket debiteras den faktiska kostnaden för frakter som vi som företag får betala för utskick, återtag osv.

Klarna

Klicka på Klarna loggan nedan för att få mer information.

Vi har även anslutit Klarna så de som inte vet vilka vi är kan känna sig säkra vid beställning och betalningen. Ni som är tidigare kunder kan välja att få faktura direkt från oss. Är ni osäkra kontakta oss.

Köpvillkor

Läs alltid våra Köpvillkor innan du beställer.

Välj rätt

För att Era produkter skall komma till nytta är det viktigt att du väljer rätt kabel eller tillbehör för ditt behov när det gäller Backkamerasystem från Wipomatic! Om Ni känner er osäkra så ring oss på kundtjänst
+46 (0) 243 – 25 50 10 öppet vardagar mellan 08:00-16:00.

Hitta en produkt

Under sortiment har du en produktmeny till vänster som tar dig till rätt produktkategori. Rubriken för menyn är ”Sortiment”. Du kan även använda sökfunktion, den ser du uppe till vänster. Där kan du söka på produktnamn, specifikation, artikelnummer ex. EKB-003, trådlös, arbetslampa, extraljus etc.

Hur genomför jag köpet?

Klicka på den produktkategori till vänster som du vill se innehållet för, där finner du även de underkategorier som sidan är indelat i.

  1. Klicka på den produktkategori eller på produkten som du vill se innehållet för.
  2. Välj underkategori om du vill sortera. Du kan välja (Lägg i Varukorgen) direkt om du vet vad du skall ha, annars fortsätter du söka information. Där det finns flera val på Ljusbild eller annat så glöm ej att göra valet innan du lägger varan i varukorgen.
  3. Klicka på produktbilden för att se produktdata och fler bilder
  4. Nästa sida berättar kort om produkten.
    4.1 Skriv i det Antalet du vill beställa. Eller använd + eller – för att ändra antalet.
  5. Klicka på knappen LÄGG I VARUKORG produkten placeras nu i varukorgen som du ser en liten ikon längst upp till höger.
  6. Klicka på tillbaka för att fortsätta handla eller klicka på KUNDKORGEN  ”IKONEN” högst upp till höger. I kassan ser du en sammanställning av din varor, där ser du din totalsumma inklusive frakt och moms. Du når även det övriga sortimentet via sortimentsmenyn till vänster.
  7. Tryck ”TILL KASSA” kassan visar en sammanställning av din beställning. Här väljs även hur du önskar betala din beställning.
  8. Skriv in ditt personnr xxxxxx-xxxx och tryck på n´knappen ”HÄMTA” då kommer din adress och flesta uppgifter upp automatiskt så kompletterar du med det som inte är ifyllt. Nu ser du även frakten upp du inte uppnått 1.500kr exkl.moms då det är fraktfritt.
  9. Slutför köpet genom att klicka på knappen ”SLUTFÖR KÖP”
    Vi levererar som oftast våra produkter på 1-2 dagar arbetsdagar.

Jag vill ringa eller E-posta min beställning

Det går utmärkt att e-posta (order@wipomatic.nu) Er beställning eller ringa oss via telefon +46(0) 243-25 50 10, det är lika förmånligt som att beställa på nätet.

Betalning

Är du en kund som inte vill gå via Klarna (som har garantier på att du får varan och vi alltid får betalt) så kan vi skicka med postförskott (eller swisha) så Du betalar vid uthämtningen av ditt paket hos närmaste ombud för Posten. I detta fall så måste du ringa eller mejla oss direkt hos WIP, tel. 0243-255010 eller e-post: info@wipomatic.nu.

Företag och tidigare kunder kan faktureras efter överenskommelse men då är ni välkomna att kontakta oss per telefon. En förenklad kreditprövning utan kännedoms kopia görs automatiskt vid beställning mot Standardfaktura. Betalningsvillkor 30 dagar, sk. Standardfaktura. Leveranser sker enbart till folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad (företag) adress. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24 %. Vid frågor rörande påminnelseavgift/räntor kontakta oss via mail.

Kreditgränsen är flytande och beräknas innan köpet avslutas. Högsta sammanlagda kreditgränsen inkl. moms är 6300 kr för privatpersoner och 20000 kr för företag. Kontakta oss på telefon 0243-255010 om du har behov av att höja din kreditgräns.

Leverans

Normalt levererar vi din beställning inom 1-2 arbetsdagar från att ordern godkänts. Vid eventuella leveransproblem, meddelas Ni som kund via mail eller telefon som ni uppgett !

Leverans sker med bl.a. Schenker, Posten, TNT, DHL som Postpaket eller som Företagspaket. Avisering sker med sms, e-post och i vissa fall med avi. Icke uttaget paket debiteras faktisk kostnad för frakt och återtags kiostnader.

Sammanfattning Köpvillkor

Vi välkomnar både företag och privatpersoner. Alla priser och belopp är ex. moms om inget annat anges. Alla beställningar är bindande. Priserna ändras löpande men det är alltid priset vid beställningstillfället som gäller. Vid betalning mot faktura tillkommer ingen faktura avgift. Vid betalning med swich tillkommer inga avgifter. Vid betalning med Postförskott tillkommer alltid en kostnad! Leverans sker normalt inom 1-2 arbetsdagar från att ordern godkänts. Alla beställningar levereras fraktfritt vid köp över 1.500kr exkl.moms till mottagare i Sverige. För övriga order understigande 1500 kr ex. moms tillkommer en så låg fraktkostnad som möjligt, vilket alltid anges i beställningen innan Ni bekräftar/skickar ordern. Ej uthämtade paket debiteras med minst 300 kr ex moms. Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ånger/bytesrätt (oanvända produkter inkl.originalförpackning skall returneras) om inget annat anges. Beställaren betalar returfrakten. Ev. avgifter återbetalas ej. Vid retur av hela beställningen debiteras kostnaden för expedition och frakt. Ring gärna och fråga om ni är osäker på något.
Alla falska beställningar eller bedrägeriförsök polisanmäls

Avbeställning

Alla beställningar är bindande 24 timmar efter att de inkommit till oss. Avbeställning ska ske skriftligen via e-post. Om ni ångrar er innan vi skickat iväg ordern så är det inga problem att göra en avbeställning. Men eftersom vi har sådan snabb leveranstid så måste vi ta ut våra kostnader om vi hunnit skicka ut ordern. Vid avbeställning som sker efter att produkten skickats från kaj så debiteras ni för fraktkostnad och en expeditionsavgift. Du har alltid rätt att häva ditt köp utan kostnad om varan du beställt är slut och inte kan levereras inom 10 arbetsdagar.

Priser

Alla priser anges alltid exkl. moms om inget anges. Priserna kan ändras löpande beroende på varutillgång och inköpspriser. Dock gäller alltid det pris som uppgivits vid beställningstillfället även om priset kommit att ändras efter beställningstillfället. Vi reserverar oss för prisändringar beroende på ev. felskrivningar eller felaktig information från tredje part.

Betalning

Fakturan från WIP debiteras  i svenska kronor inom Sverige. Betalning kan ske mot faktura (och mot postförskott kontakta oss). Belopp att betala avrundas alltid upp till närmaste hel krona.

Kredittiden vid köp mot Faktura är 14 dagar, Vid köp mot faktura görs alltid en kreditprövning utan särskild information till den undersökte. Skulder, betalningsanmärkningar eller nystartade bolag får handla via Postförskott. Som fakturaadress godkänns endast folkbokförd (privatpersoner) eller registrerad (företag) adress. Fakturering till annan adress än registrerade adress kan endast ske efter särskild prövning. Leverans kan ske till valfri adress efter godkänd kreditprövning. Vi förbehåller oss alltid rätten att neka köp mot faktura och/eller kräva betalning i förskott. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 50 kr samt dröjsmålsränta med 24 %.

Vid köp mot postförskott tillkommer alltid expeditörens avgift för kontanthanteringen s.k. postförskottsavgift som för närvarande är 49kr.

Alla varor är säljarens egendom ända tills att de är till fullo betalda.

Frakt

Alla beställningar levereras fraktfritt vid köp över 1500kr ex.moms till mottagare inom Sverige. För beställningar med ett varuvärde understigande 1500 kr ex moms debiteras en så låg frakt som möjligt (vi använder oss av bl.a. Schenker, TNT, Posten samt DHL).

Leverans

Normal leveranstid är inom 1-2 arbetsdagar från beställning om inget annat anges Leverans kan alltid ske till valfri adress inom Sverige men ev. faktura skickas alltid till beställarens registrerade adress.

Avgifter

Postförskott – f.n 49 kr (Postens avgift för kontanthanteringen)
Byte/Retur – köparen står för frakten vid full retur och returfrakten!

Ej uttaget paket, debiteras faktiskt kostnad för frakter, återtagskostnad m.m, minst 300 kr.

Moms tillkommer på alla avgifter. Vi förbehåller oss rätten att ändra på avgifterna utan att detta meddelas särskilt.

Ångerrätt

Är du inte nöjd med något du beställt har du 14 dagars ångerrätt efter det att du mottagit varan. Varan ska vara oanvänd och i originalförpackningen. Ångerrätten gäller inte om varan varit använd, om etiketter avlägsnats eller om ev. plombering har brutits. Du står själv för returkostnaden samt transportrisken. När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den inte är skadad betalar vi, inom 30 dagar, tillbaka det belopp du betalat för varorna. Ev. avgifter återbetalas ej. Vid retur av hela beställningen debiteras kostnaden för expedition och frakt.

Bytesrätt

För bytesrätt gäller samma villkor som för ångerrätt. Om en beställd vara inte passar och du vill byta till en annan produkt. returnerar du varan till oss på egen bekostnad och risk. Vid utskick av ett byte debiteras en expeditionskostnad. Om en vara är felaktig eller felexpedierad står vi för både retur- och ersättningsfrakten.

Reklamation

Om du har köpt en vara som vi efter särskild prövning, ofta i samråd med producenten, konstaterar är felaktig, den fungerar inte, den har gått sönder trots normal användning eller på annat sätt inte levt upp till grundläggande förväntningar och krav ersätter vi dig med en ny, likadan vara eller en ersättningsvara inom garantitiden. Om du vill reklamera en vara skickar du den till oss med en kort, skriftlig beskrivning av reklamationen. Vid retur av en vara som du vill reklamera får du själv bekosta frakten tills att reklamationen är godkänd. Ring oss gärna först, vi löser det mesta per telefon och oftast är det inget fel på kamera eller monitorn och vi kan lösa det på billigaste sättet för Dig. Vi har många års erfarenhet och servicen finns här för Dig.

Återbetalning

När vi fått en vara i retur och konstaterat att returen uppfyller premisserna för en återbetalning enligt detta avtal betalar vi tillbaka inom 30 dagar. Har varan som returneras köpts med kort sker återbetalning till det kort som användes vid betalning av varan.

Skadade paket

Alla paket som lämnar oss är försäkrade. Om paketet och/eller innehållet är skadat när du får det så ska du genast anmäla till den som lämnar ut paketet. Kontakta sedan oss om varan i paketet är skadat.

Outlösta försändelser
För alla paket som inte kan levereras eller inte hämtas ut debiterar vi en avgift. Avgiften motsvarar kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hantering. Minsta debitering 300 kr ex. moms.

Personuppgifter

Vi ansvarar för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Dina personuppgifter behandlas för att kunna administrera dina inköp och i marknadsföringssyfte. Dina personuppgifter kan komma att lämnas ut till våra samarbetspartners för marknadsföringsändamål.

Force Majeure

Vi är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.